Vegetarische kipstukjes bij de Heeren van Oranje

Weten wat u eet doet uw gezond eten en makkelijker afvallen

Bewust eten en dagelijks voldoende bewegen, doet meer dan makkelijker afvallen. Dat verbetert ook uw lichamelijke en geestelijke gezondheid en maakt u vitaal. Gezond en natuurlijk eten is nog altijd het belangrijkste, maar het een kan niet zonder het andere. Een gezond eetpatroon neemt gemiddeld 70 procent van uw totale gewichtsverlies voor zijn rekening. De resterende 30 procent komt door voldoende lichaamsbeweging. Zonder een van beiden bereikt u dus nooit uw gezond gewicht. Gezond eten doe je niet alleen thuis maar ook op vakantie. Steeds meer hotels en/ of restaurants spelen daar meer en meer op in. Dat is zeker het geval in Breda, bij de Heeren van Oranje of in Hotel Mastbosch Breda.

Kortom, wat eet u juist wel en wat niet in een gezond eet- en leefpatroon?

Gerechten bij de 'Heeren van Oranje' met een verhoogde voedingswaarde!

Courgettini bij de Heeren van Oranje

Gezond eten en afvallen is een zaak van calorieën

Afvallen zonder het gevreesde jojo effect doet u door minder calorieën te eten dan u dagelijks verbrandt. Bij dezelfde inspanningen hebben mannen meer calorieën (2500)nodig dan vrouwen (2000). Om verantwoordt af te vallen eet je respectievelijk nooit minder dan 2000 en 1500 calorieën per dag. Velen verminderen dit aantal calorieën tot minder dan 1000 en zelfs tot beneden de 500 calorieën per dag. Dat zijn dan de nutteloze crash diëten. Die beloven u spectaculaire resultaten waar uiteindelijk niets van in huis terecht komt. De Heeren van Oranje en hotel Mastbosch in Breda houden hier optimaal rekening mee.

Met crash diëten val je nooit af

Eet u te weinig dan verbrandt uw lichaam te weinig vet. Het slaat dan meer vet op om dit bij een tekort als energie te gebruiken. Afvallen moet aangenaam blijven zonder honger te lijden en constant calorieën te tellen. Op die manier hou je het lang vol en blijven de verloren kilo's definitief weg. De gezonde en natuurlijke keuken van de Heeren van Oranje en Hotel Mastbosch Breda zorgen daar voor. Na een verblijf komt u vitaal terug thuis.

20200529_180920

Gezonde voeding met weinig of geen suiker

Snel afvallen doet u in de eerste plaats zonder geraffineerde suikers. Dit is een van de belangrijkste oorzaken van overgewicht en de daaraan gelinkte aandoeningen zoals:

  • Teveel ongezond buikvet en overgewicht
  • Een groter risico op aderverkalking en hart- en vaatziekten
  • Verstoorde hormonen
  • Een onevenwichtig cholesterolgehalte met teveel slechte LDL- cholesterol
  • Teveel vet (triglyceriden) in je bloed
  • Hoge bloeddruk
  • Diabetes

 

Oranjetaart Heeren van Oranje

Geraffineerde en toegevoegde suikers staan vaak verborgen onder andere benamingen op het etiket van voedingsproducten. Producenten gebruiken meer dan 150 benamingen om suiker aan te duiden. De meest bekende zijn dextrose, basterdsuiker, HFCS, fructose,fructosestroop, bruine suiker, kandij, glucosestroop, siroop, invertsuikerk, kristalsuiker, melasse, rietsuiker, druivensuiker, maltodextrine, geleisuiker, karamel, vanillesuiker, sacharose en sucrose. Lees dus altijd aandachtig de ingrediënten voor u een product koopt. De Heeren van Oranje en Hotel Mastbosch in Breda houden daar allemaal rekening mee. Dit zorgt dat u zich vitaal en energiek voelt.

Gezond eten met goede suikervervangers

Gezond eten doe je met zo min mogelijk voeding die rijk is aan geraffineerde suikers. Aan steeds meer producten wordt suiker toegevoegd. Dat is niet alleen goedkoop maar verbetert ook de smaak en de houdbaarheid van onze voeding. Gezonde alternatieven voor suiker zijn natuurlijke zoetmiddelen zoals stevia, agave en ahornsiroop, palmsuiker, kokosbloesemsuiker, honing, fruit en kruiden zoals kaneel, vanille, honing, fruit, kardemom en kurkuma.

Dit vermijdt u in een gezond eetpatroon

In een gezond eetpatroon beperk je zoveel mogelijk de consumptie van:

  • Frisdranken en energiedranken
  • Alles met snelle koolhydraten
  • Fastfood
  • Alle gefrituurde gerechten
  • Kant en klare voeding
  • Diepvriesmaaltijden
  • Snoep, koekjes, gebak, chips en kant en klare cornflakes

Gezond eten met natuurlijke voeding

Blijvend afvallen doe je alleen met natuurlijke voeding zoals:

  • Verse groenten en vooral groene bladgroenten: die zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels en bevatten nauwelijks calorieën. Groenten eet je onbeperkt en dagelijks minstens 300 gram rauwe of gekookte groenten
  • Vers fruit: eet nooit meer dan drie verschillende stukken fruit per dag vanwege de aanwezigheid van fruitsuikers
  • Onbewerkte noten, zaden en pitten: die zijn ongezouten, niet geroosterd en ongebrand
  • Volkoren granen: zoals haver, zemelen, boekweit, gierst, volkoren tarwe en rogge en quinoa
  • Volkorenproducten: alle soorten volkoren brood, volkoren deegwaren, zilvervliesrijst en bruine rijst
  • Vette vis: wilde zalm, paling, tonijn, schol, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis
  • Mager vlees: magere biefstuk, rosbief
  • Kip, kalkoen en konijn

Steeds meer hotels en restaurants houden hier rekening mee. Zeker ook de Heeren van Oranje en Hotel Mastbosch in Breda.

Vitaal en gezond met minder stress

Stress is een van de belangrijkste oorzaken van overgewicht. Tijdig ontspannen en voldoende slapen is dan ook belangrijk voor een betere gezondheid en makkelijker afvallen. Hoeveel slaap u nodig heeft verschilt van persoon tot persoon. Acht uur slaap per nacht is ideaal. U voelt zich bij het ontwaken vitaal en beter in je vel dan ooit.

Makkelijker afvallen met meer spieren

Crash diëten bouwen onze spiermassa af. Met zo een streng dieet valt u nooit af. Spieren verbranden namelijk energie (calorieën), zelfs en rust en tijdens onze slaap.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *